Amöbor

Börjar bli extremt trött på att vara sjuk så därför ska jag lägga upp en låt här för att trösta mig.

R.E.M. - The One I Love



(och lite livet): jag är sjuk som en nötkärna. 

Calle

Landkrabbor

Enligt Karro lyssnar jag bara på lugn musik. Helt uteslutande. Men Karro, grejen är att jag inte bara sitter och lyssnar The Scientist och Besyddaren. Muse är ett band jag lyssnar mycket på, och att jämföra The Scientist med Hysteria funkar inte riktigt. Hysteria är en riktigt grym låt från Muse bästa skiva, Absolution. Lyssnar och njut:

Muse - Hysteria



Johan

!

Nån måste ju uppdatera skiten och eftersom att Johan inte gör det så får jag göra det. Här kommer en låt som alla kommer att känna igen utan att ha vetat vilken låt det är, mycket bra. Lite brusigt kanske, menmen...

Righteous Brothers - Unchained Melody



Calle

...och krevader

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fattat hur man "embeddar" youtubeklipp! Det måste firas med en scheissebra låt med världens bästa text. En bra låt som dessutom är "glad". :O


Pulp - Common People

 


Och eftersom att det här är en blogg om musik (och lite livet) så ska jag säga att livet är bra och att jag önskar alla bloggens läsare (2?) en trevlig helg

Calle

Bomber och granater

Årets (2008) absolut bästa nykomling är självklart Glasvegas. Debutplattan Glasvegas som kom i september, är ett av årets (enligt Calle årets) bästa album.

1. Flowers And Football Tops
2. Geraldine
3. It's My Own Cheating Heart That Makes Me Cry
4. Lonesome Swan
5. Go Square Go
6. Polmont On My Mind
7. Daddy's Gone
8. Stabbed
9. SAD Light
10. Ice Cream Van









Glasvegas - Daddy's Gone:



Glasvegas spelar på Debaser 6 mars (18-årsgräns), alltså 4 veckor innan vi fyller 18.

Tack och förlåt, Calle & Johan™

Anfäkta, anamma och regera

Det här är alltså Calle & Johan™s musikblogg om musik (och lite livet). Vi kommer tipsa om våra favoritband och sånger, och nya musikhändelser och annat.

Vi går ut hårt med att redan nu tipsa om våra absoluta favoritlåtar, håll till godo.

Calle: Radiohead - Exit Music (For A Film)



Johan: Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare)



Tack och förlåt, Calle & Johan™

1


RSS 2.0